Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi

SWOT Analizi

      Üniversitemizin kurumsal hedefleri doğrultusunda, Merkezimizin araştırma ve diğer faaliyetleri farklı açılardan incelenerek kuvvetli yönleri, zayıf yönleri, fırsatlar ve tehditler aşağıda değerlendirilmiştir.

 

Merkezimizin Güçlü Yönleri

  • Genel anlamda tüm çalışanların üniversitenin kurumsal misyon, vizyon, amaç ve hedeflerine bağlı olması.
  • Üniversitenin kurumsal misyon, vizyon, amaç ve hedeflerine uygun kurumsal stratejilerin tüm personelce uygulanmaya çalışılması.
  • Akademik ve idari yapılanmada katılımcı yönetim anlayışının uygulanması.
  • Eğitim-öğretim-uygulama-araştırma çalışmalarının niteliksel ve niceliksel olarak arttırılması yönünde üniversite yönetiminin desteğinin olması.
  • Merkezimizin uzaktan öğretim alanında deneyimli çalışanlarının olması.
  • Merkezimizin uzaktan öğretim alanında uzun yıllara dayanan geçmişinin olması.
  • Merkezimiz faaliyetlerinin güçlü bir sistem altyapısı üzerinden yürütülmesi.
  • Merkezimiz ile Üniversitedeki diğer birimler arasındaki ilişkinin güçlü olması.
  • Merkezimizin diğer üniversitelerdeki uzaktan eğitim merkezleri ile bilgi ve deneyim paylaşımı için aktif bir iletişimin olması.

 

Merkezimizin Zayıf Yönleri

  • Uzaktan öğretim tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci alım faaliyetlerinin reklam ve tanıtımı konusundaki eksiklikler.
  • Mali kaynakların, yapılması planlanan tüm çalışmaların yürütülmesi için gereken düzeye henüz ulaşmamış olması.

 

Fırsatlar

  • Uzaktan öğretime verilen önemin artması.
  • Üniversitemiz birimlerinin uzaktan öğretim programlarının açılması konusunda istekli olması.
  • Üniversitemiz Stratejik Planında “Lisans ve yüksek lisans kapsamında yeni uzaktan eğitim programları açmak” ifadesi yer alması.
  • Yaşam boyu öğrenme kapsamında bireylerin eğitim – öğretim faaliyetlerinde uzaktan öğretim yöntemini tercih etmeleri.

 

Tehditler

  • Uzaktan öğretim faaliyetlerinin reklam ve tanıtımı konusundaki eksiklikler nedeniyle diğer kurumlarla rekabette geride kalma olasılığı.
  • Planlanan faaliyetlerin tanıtımı konusunda yaşanan sıkıntılar dolayısıyla hedeflenen kitlenin tamamının programlardan faydalanmasının sağlanamaması.
  • Mali kaynak azlığı nedeniyle altyapı geliştirme süreçlerinde istenilen seviyenin altında kalınması.
  • Fiziksel alt yapı ile ilgili çeşitli eksikliklerin olması.

 

SWOT Analizi ile ilgili Paydaş Toplantıları